Bilety na warsztaty możecie kupić w zakładce „BILETY”. 🙂


KinEmission – wyzwól swój głos!
autorski warsztat prof. AST dr hab. Izabeli Jeżowskiej

Warsztat z pogranicza kultury fizycznej i kultury słowa, który pomoże odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ruch wpływa na wyzwolenie głosu. Oprócz tego wskaże uczestnikom drogę do samodzielnego treningu głosu oraz pomoże usunąć napięcia i naprężenia w ciele, blokujące swobodną emisję.

Cały warsztat prowadzony jest autorską metodą KinEmission prof. Izabeli Jeżowskiej, polegającą na wyzwalaniu głosu przy pomocy ruchu. Stosowana jest ona zarówno w głosie mówionym, jak i śpiewanym. Ważnym elementem są ćwiczenia z zakresu Aerial Jogi oraz ćwiczenia wykorzystujące specjalne przyrządy takie jak drabinki, ekspandery gumowe (taśmy), piłki typu swiss-ball, bosu, obciążniki czy hamaki.  KinEmission powstała w ścisłej współpracy z fizjoterapeutą.

7-8 września 2019r.
AST, sala 051
godz. 10:00 – 13:00
(w sumie 6h)
koszt: 250 zł

Czytaj więcej…


KinEmission
to autorska metoda prof. Izabeli Jeżowskiej, polegająca na wyzwalaniu głosu przy pomocy ruchu, która stosowana jest zarówno w głosie mówionym, jak i śpiewanym. Powstała ona w ścisłej współpracy z fizjoterapeutą. Jest to warsztat z pogranicza kultury fizycznej i kultury słowa, który pomoże odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ruch wpływa na wyzwolenie głosu. Oprócz tego wskaże uczestnikom drogę do samodzielnego treningu głosu oraz pomoże usunąć napięcia i naprężenia w ciele, blokujące swobodną emisję. 

Wyzwalanie głosu przy pomocy ćwiczeń fizycznych jest dla niego pewnego rodzaju terapią. Dzięki aktywności kształcimy prawidłowe nawyki i umiejętności mowy lub śpiewu. Zapobiegamy problemom z głosem przy wykorzystaniu zjawiska reaktywności organizmu na bodźce, którymi w tym przypadku są ćwiczenia fizyczne oraz przy pomocy zjawiska adaptacji.  

Ważnym elementem są ćwiczenia z zakresu Aerial Jogi, zwłaszcza pozycje bierne odwrócone. Będą one jednym z kluczowych punktów warsztatów. W pozycjach tych grawitacja zamiast przeszkadzać – pomaga podparciu oddechowemu czy rozluźnieniu mięśni. Ponadto będziemy wykorzystywać specjalne przyrządy takie jak drabinki, ekspandery gumowe (taśmy), piłki typu swiss-ball, bosu, obciążniki, hamaki. 

Uczestnicy proszeni są o luźny ubiór bez ostrych elementów, wygodne obuwie zmienne oraz o brak makijażu (podkładów, pudrów i szminek).

Niektóre zagadnienia warsztatowe:
1. Głos i jego możliwości (wprowadzenie wraz z elementami anatomii, fizjologii i higieny głosu). 
2. Prawidłowe oddychanie. 
3. Diagnoza – wyznaczenie obszarów rozwojowych w pracy nad głosem. 
4. Ustalenie optymalnej wysokości głosu w mowie. 
5. Czystość (klarowność) samogłosek. 
6. Dykcja i artykulacja. 
7. Poprawa brzmienia głosu (barwa, wolumen, nośność i dźwięczność). 
8. Usuwanie blokad, napięć i naprężeń z ciała i głosu. 
9. Wykorzystanie rezonatorów. 
10. Techniki mówienia cichego i głośnego, szeptu i krzyku. 
11. Modulowanie głosu w zależności od warunków, sytuacji i potrzeb. 
12. Panowanie nad somatycznymi objawami tremy. 
13. Poznanie metod ćwiczenia swojego głosu (rozgrzewka, trening, praca nad obszarami rozwojowymi). 
14. Wykorzystanie wyobraźni i wizualizacji w uwalnianiu głosu.
15. Wykorzystanie możliwości głosu na scenie oraz w przemówieniach publicznych (kształtowanie tekstów pod kątem impostacyjnym, dykcyjnym i intonacyjnym).

Biogram:

Izabela Jeżowska, koncertująca śpiewaczka, mezzosopran. Profesor nadzwyczajny w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych, na Wydziale Lalkarskim we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z techniki wokalnej oraz z impostacji głosu. Jest również wykładowcą w Polskiej Akademii Nauk (prowadzi trening dykcyjno-głosowy na Kursie Retoryki Praktycznej i Krytyki w Instytucie Badań Literackich PAN).

Uczestniczka konkursów wokalnych w Polsce i za granicą (Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, IBLA Grand Prize w Ragusie na Sycylii, Concorso Internazionale di Musica G.B. Viotti w Vercelli, Concorso Lirico Internazionale Iris Adami Coradetti w Padwie oraz Concours International de Chant w Marmande).

Stypendystka Rządu Włoskiego – doskonaliła swój warsztat na Mistrzowskim Kursie Operowym w Sienie. Ukończyła z wyróżnieniem Kurs Mistrzowski „Opera Włoska” w austriackim Tyrolu, prowadzony przez słynną mezzosopranistkę włoską, wielokrotną partnerkę sceniczną Marii Callas – Fedorę Barbieri.

Wielokrotnie występowała z recitalami w Polsce oraz we Włoszech. W ostatnich czterech latach wystąpiła w Meksyku, USA oraz z programem chopinowskim na koncercie w Royal Conservatory w Sztokholmie.

Autorka KinEmission, metody wyzwalania głosu przy pomocy ruch, który prezentowała na wielu międzynarodowych konferencjach m.in. „4. Tygodniu Europejskiej Pedagogiki Wokalnej” w Lublanie, na „10. Konferencji na temat głosu (PEVOC)” w Pradze, na Sympozjum w Salzburgu („Freeing the sounding body”), na konferencji EUROVOX w Rydze, na konferencji PEVOC (11th Pan European Voice Conference – 11. Ogólnoeuropejska Konferencja Na Temat Głosu) we Florencji, na XXIV Pacific Voice Conference EU/Poland Edition 2016 – w Warszawie i Lublinie, na konferencji CoMeT (Artist’s Voice Conference) w Mediolanie, na Kongresie ICVT (The Future of Singing) w Sztokholmie oraz na konferencji EUROVOX w Hadze.

Współpracowała z Teatrem improwizacji IMPROKRACJA przy pracy nad musicalem improwizowanym.





Kompozycja ruchu w improwizacji – uświadom swoje ciało!
autorski warsztat choreografa Piotra Soroki

Celem warsztatu jest zwiększenie świadomości ciała oraz zwiększenie ekspresji ruchowej poprzez ćwiczenia choreograficzne, pracę z własnym ciałem oraz praktykę z partnerami scenicznymi. Podczas warsztatu wykorzystamy sposoby pracy teatrów pantomimy i tańca, dzięki którym uczestnicy warsztatu będą mieli okazję poznać oraz rozwinąć różne sposoby ekspresji ruchowej. Pogłębią także indywidualne predyspozycje ruchowe i poznają zasady pracy z muzyką.

W trakcie warsztatów sięgniemy do własnych wspomnień, by następnie przełożyć je na ruch i kompozycję wspólnych improwizowanych etiud ruchowych.

7 września 2019r.
AST, sala 203
godz. 14:00 – 17:00
(w sumie 3h)
koszt: 100 zł

Czytaj więcej…

Celem warsztatu jest zwiększenie świadomości ciała oraz zwiększenie ekspresji ruchowej poprzez ćwiczenia choreograficzne, pracę z własnym ciałem oraz praktykę z partnerami scenicznymi. Podczas warsztatu wykorzystamy sposoby pracy teatrów pantomimy i tańca, dzięki którym uczestnicy warsztatu będą mieli okazję poznać oraz rozwinąć różne sposoby ekspresji ruchowej. Pogłębią także indywidualne predyspozycje ruchowe i poznają zasady pracy z muzyką.

W trakcie warsztatów sięgniemy do własnych wspomnień, by następnie przełożyć je na ruch i kompozycję wspólnych improwizowanych etiud ruchowych.

Doświadczenie taneczne nie jest wymagane. Prosimy o zabranie wygodnego ubrania, skarpetek oraz butów na zmianę.

Biogram:

Piotr Soroka – twórca ruchu scenicznego, animator kultury, pedagog ruchu. Ukończył Animację Kultury specjalność sztuki widowiskowe na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Kurs Choreografii Scenicznej i otrzymał dyplom w Artystycznej Alternatywie Art Studio w Krakowie. Stypendysta Prezydenta Miasta Zielona Góra, Fundacji Rozwoju Tańca – EFERTE oraz Stowarzyszenia Rozwoju Edukacji Kulturalnej i Sztuki – Artbale. Współzałożyciel kolektywu Novy Ruch Teatr, który w 2016 r. został laureatem plebiscytu 30 Kreatywnych Wrocławia.

Jako choreograf i twórca ruchu scenicznego pracował m.in. w: Teatrze Andersena w Lublinie, Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze, Akademią Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, Teatrze Pinokio w Łodzi i Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu. Jako pedagog ruchu współpracował m.in. z: Wrocławskim Teatrem Lalek i Teatrem Ocelot z Legnicy.

Realizował i koordynował projekty animacyjne, m.in.: „Krzywa Bajka”, „Dobry wieczór na Bielanach”, „Dziejemy się!”, „Teatr Komuny Paryskiej” w ramach Pracowni Komuny Paryskiej 45. Na co dzień pracuje we Wrocławskim Teatrze Pantomimy, w którym koordynuje i realizuje projekty edukacyjne i teatralne: Teatr Polska, Scena dla Tańca, Akcja: EDUKACJA i Obchody 60. Jubileuszu Wrocławskiego Teatru Pantomimy.

Ponadto współpracował jako choreograf z Teatrem improwizacji IMPROKRACJA przy projekcie “The Improv Musical Show” podczas #40 PPA, ucząc technik improwizacji ruchowej oraz wypracowując autorski sposób nauki improwizowanej choreografii musicalowej.




Taniec i plastyka ciała – otwórz się na taniec!
autorski warsztat choreografa Piotra Soroki

Warsztat obejmie podstawowe elementy tańca współczesnego, pantomimy oraz symboliki ciała. Podczas zajęć zajmiemy się ogólnym treningiem tanecznym i sprawności fizycznej, treningiem odczuwania siebie i partnerów w przestrzeni, a także integracją ciała ze sferą psychiczną.

Celem warsztatów jest poznanie technik pracy z ciałem, elementów techniki tańca współczesnego i pantomimy. Będziemy poszerzać świadomość i pamięć własnego ciała oraz wzmocnimy wyrazistość ruchu.

8 września 2019r.
AST, sala 203
godz. 14:00 – 17:00
(w sumie 3h)
koszt: 100 zł

Czytaj więcej…

Warsztat obejmie podstawowe elementy tańca współczesnego, pantomimy oraz symboliki ciała. Podczas zajęć zajmiemy się ogólnym treningiem tanecznym i sprawności fizycznej, treningiem odczuwania siebie i partnerów w przestrzeni, a także integracją ciała ze sferą psychiczną. Celem warsztatów jest poznanie technik pracy z ciałem, elementów techniki tańca współczesnego i pantomimy. Będziemy poszerzać świadomość i pamięć własnego ciała oraz wzmocnimy wyrazistość ruchu.

Doświadczenie taneczne nie jest wymagane.Prosimy o zabranie wygodnego ubrania, skarpetek oraz butów na zmianę.

Biogram:

Piotr Soroka – twórca ruchu scenicznego, animator kultury, pedagog ruchu. Ukończył Animację Kultury specjalność sztuki widowiskowe na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Kurs Choreografii Scenicznej i otrzymał dyplom w Artystycznej Alternatywie Art Studio w Krakowie. Stypendysta Prezydenta Miasta Zielona Góra, Fundacji Rozwoju Tańca – EFERTE oraz Stowarzyszenia Rozwoju Edukacji Kulturalnej i Sztuki – Artbale. Współzałożyciel kolektywu Novy Ruch Teatr, który w 2016 r. został laureatem plebiscytu 30 Kreatywnych Wrocławia.

Jako choreograf i twórca ruchu scenicznego pracował m.in. w: Teatrze Andersena w Lublinie, Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze, Akademią Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, Teatrze Pinokio w Łodzi i Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu. Jako pedagog ruchu współpracował m.in. z: Wrocławskim Teatrem Lalek i Teatrem Ocelot z Legnicy.

Realizował i koordynował projekty animacyjne, m.in.: „Krzywa Bajka”, „Dobry wieczór na Bielanach”, „Dziejemy się!”, „Teatr Komuny Paryskiej” w ramach Pracowni Komuny Paryskiej 45. Na co dzień pracuje we Wrocławskim Teatrze Pantomimy, w którym koordynuje i realizuje projekty edukacyjne i teatralne: Teatr Polska, Scena dla Tańca, Akcja: EDUKACJA i Obchody 60. Jubileuszu Wrocławskiego Teatru Pantomimy.

Ponadto współpracował jako choreograf z Teatrem improwizacji IMPROKRACJA przy projekcie “The Improv Musical Show” podczas #40 PPA, ucząc technik improwizacji ruchowej oraz wypracowując autorski sposób nauki improwizowanej choreografii musicalowej.




Aktorskie techniki improwizacji – obudź w sobie emocje!
autorski warsztat Teo Dumskiego

Warsztat praktyczny dla osób uprawiających teatr improwizowany, pragnących rozszerzyć swoje umiejętności o wybrane zagadnienia technik aktorskich, które mają szczególne znaczenie w trakcie improwizacji (gest psychologiczny i ruch niefizyczny).

Prawdziwe emocje pojawiają się spontanicznie, zanim zdążysz pomyśleć choć jedno słowo. Głębokich, skomplikowanych emocji nie da się dobrze opisać. Niniejszy warsztat pozwoli Ci poznać narzędzia i techniki, które – dzięki Twojej samodzielnej pracy – dadzą Ci bezpośredni dostęp do potężnego nurtu emocji, który biegnie dużo głębiej niż każda myśl.

7 i 8 września 2019r.
AST, sala 228
godz. 10:00 – 15:00
(z przerwą 30min)
koszt: 150 zł

Czytaj więcej…

Warsztat praktyczny dla osób uprawiających teatr improwizowany, pragnących rozszerzyć swoje umiejętności o wybrane zagadnienia technik aktorskich, które mają szczególne znaczenie w trakcie improwizacji (gest psychologiczny i ruch niefizyczny).



Prawdziwe emocje pojawiają się spontanicznie, zanim zdążysz pomyśleć choć jedno słowo. Głębokich, skomplikowanych emocji nie da się dobrze opisać. Niniejszy warsztat pozwoli Ci poznać narzędzia i techniki, które – dzięki Twojej samodzielnej pracy – dadzą Ci bezpośredni dostęp do potężnego nurtu emocji, który biegnie dużo głębiej niż każda myśl.

Powyższe zagadnienia pochodzą z Techniki Czechowa, która przeczy niektórym założeniom powszechnie używanej Metody Stanisławskiego. Technika ta dowodzi, że aktor nie musi używać racjonalnego myślenia, żeby prawdziwie i porywająco grać. I więcej – psychologia i analityka w aktorstwie ograniczają swobodę twórczą i zamykają drzwi do swobodnej improwizacji.
Niniejszy warsztat pozwoli Ci je otworzyć.

Teo Dumski – twórca Cloud Theater („teatru w chmurze”). Wrocławski aktor, reżyser, pedagog, eksperymentator. Jest autorem kilku uznanych eksperymentów formalnych, szczególnie na polu tworzenia nowych technologii w teatrze i ich kreatywnego wykorzystania. W swojej twórczości broni sensu istnienia artysty w dzisiejszym technologicznym świecie, czym otwiera wątki transhumanistyczne. Jest twórcą idei “Tech is a Being” („Technologia jest Istotą”). Udany mariaż technologii z teatrem przyniósł mu nagrodę WARTO 2018, przyznawaną przez Gazetę Wyborczą, natomiast za spektakl “Technologia jest Istotą” w 2017 roku został nominowany do Wrocławskiej Nagrody Teatralnej. W 2007 roku ukończył PWST Wrocław. Potem przez wiele lat eksperymentował pod skrzydłami wrocławskiego Teatru Ad Spectatores. Obok działalności artystycznej zajmuje się badaniem i nauczaniem technik aktorskich Michaiła Czechowa w świetle nauk psychologicznych. Badacz technik aktorskich i systemów ich nauczania. Pedagog w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu i we Wrocławskiej Szkole Śpiewu.